Strefa Wiedzy

Nowa książka o outdoor education!

Wraz z manualem przedstawiającym gotowy program outdoorowy dla grupy, o którym pisaliśmy tutaj >>> w ramach projektu powstała nowa książka, zawierająca odświeżone, podstawowe teorie wykorzystywane w pracy w nurcie pedagogiki przygody. Na ponad 200 stronach znajdziecie opisy podstawowych założeń teoretycznych, instrukcje jak zaprojektować program oraz . . . [Czytaj dalej »]
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Podsumowanie projektu Outdoor Academy – publikacje

Właśnie nadchodzi finał wielkiego, międzynarodowego projektu, którego byliśmy partnerem w roli ekspertów. Przez prawie 2 lata, trenerzy i eksperci z Polski (w tym Aga Leśny i Igor Lisin z naszej fundacji), Grecji, Włoch, Rumunii i Niemiec, reprezentujący organizacje zajmujące się outdoor education, testowali i pisali program oraz . . . [Czytaj dalej »]
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Bibliografia

Tu gromadzimy pozycje bibliograficzne w tematyce pedagogiki przygody, adventure education, sail traing, wychowania morskiego, outdoor education i nurtów pokrewnych. Jest to zbiór subiektywny. Jeśli znasz dzieła, które powinny znaleźć się w tym spisie – napisz do nas! Opracowała: Agnieszka Leśny, ostatnia aktualizacja: czerwiec 2017 Pedagogika przygody; pedagogika przeżyć; outdoor education . . . [Czytaj dalej »]
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Outdoor education – nauka w terenie

Outdoor education – nauka w terenie Czym jest? Outdoor education (OE) to dziedzina pedagogiki szalenie popularna m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech czy USA. Nie ma swojego bezpośredniego odpowiednika w Polsce. W samej literaturze zachodniej istnieje kilka równoległych definicji tego nurtu. W praktyce, outdoor education oznacza zazwyczaj zorganizowany proces uczenia się . . . [Czytaj dalej »]
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Niskie parki linowe – możliwości wykorzystania

Wprowadzenie W Polsce infrastruktura wysokich parków, przeznaczonych głównie do rozrywki, jest na stosunkowo wysokim poziomie. Niskie parki linowe (Low ropes courses – LRC) stanowią najczęściej „trasę dla małych dzieci” w istniejących obiektach. Traktowane są jak gorsze i prostsze od tras wysokich. Tymczasem możliwości wykorzystania niskich parków linowych jest bardzo . . . [Czytaj dalej »]
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Test wpisu w strefie

Strefa wiedzy only. Zobacz również: Brak podobnych wpisów.

Pedagogika przygody na lekcji WF

Na zaproszenie Centrum Edukacji Obywatelskiej przeprowadziliśmy pokazową lekcję WF (Wychowania fizycznego) inspirowaną pedagogiką przygody. Ekipa CEO w ramach projektu „WF z klasą” sfilmowała elementy lekcji oraz pomogła przygotować gotowy scenariusz do wykorzystania. Bardzo dziękujemy CEO za zaproszenie oraz włączenie pedagogiki przygody do promowanych przez Centrum metod. . . . [Czytaj dalej »]
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .