Wolontariat

Program „Wolontariat z przygodą”

Kim jesteśmy?
Jesteśmy grupą znajomych, jesteśmy propagatorami nowych metod nauczania. Jesteśmy twórcami koncepcji pedagogiki przygody. Jesteśmy integratorem społeczności nauczania outdoorowego.
Jesteśmy grupą osób i miejscem spotkań w OsiemPrzezDwa. Jesteśmy odkrywcami i #piratamiedukacji– nie boimy się wyzwań, przełamujemy konwencje klasycznej edukacji, bywamy pokornie niepokorni.

Jesteśmy PRACOWNIĄ NAUKI I PRZYGODY.

Dlaczego mówimy do Ciebie?
Poszerzamy naszego zespół wolontariacki. Szukamy ludzi lubiących ruch, przyrodę i przygodę. Tych, którzy wiedzą, czego poszukują, żebyśmy mogli połączyć realizację celów Fundacji z Waszymi osobistymi celami rozwojowymi.

Ważne są dla nas 4 rzeczy:

 

Krótko mówiąc: szukamy Kandydatów na Piratów i Piratki!

Nasza ekipa składa się z różnych zespołów do których można dołączyć:

  • zespół outdoorowy (działania szkoleniowe, trenerskie, eventy plenerowe),
  • gry i grywalizacje (prowadzenie klubu gier planszowych, szkolenia i działania związane z wykorzystywaniem gier w edukacji),
  • domkowy (animacja społeczno-kulturalna oraz dbanie o przestrzeń „domku przygody” OsiemPrzezDwa)

Korzyści z wolontariatu w fundacji:

  • w zależności od zespołu; rozwijasz konkretne kompetencje i swoje talenty związane z daną dziedziną
  • możliwość realizacji własnych projektów edukacyjnych
  • wpływ na poprawę jakości działań edukacyjnych i kulturalnych w społeczności lokalnej, a czasem w skali ogólnopolskiej i europejskiej
  • możliwość uzyskania profesjonalnych certyfikatów np. trenera outdoor education, budowy i działań na niskim parku linowym
  • możliwość współpracy z ekspertami z dziedzin pedagogiki przygody, grywalizacji, gier szkoleniowych, animacji społeczno-kulturalnej
  • rozwijanie sieci kontaktów prywatnych i zawodowych
  • korzystanie z narzędzi, gier, biblioteki i przestrzeni OsiemPrzezDwa na warszawskim Jazdowie
  • udział w najlepszych szkoleniach i warsztatach w Polsce i Europie (a czasem poza ;}) (na żywo i online)
  • nauka języka angielskiego w działaniu (projekty międzynarodowe i przyjmowanie gości w Polsce)
  • nauka profesjonalnych narzędzi i metodyk zarządzania projektami
  • zyskujesz ekipę znajomych, a nawet przyjaciół
  • uczysz się działać i rozwijać w grupie i z grupą
  • wypróbowujesz się w działaniach, które dostarczają Ci wiedzy o Twoich mocnych stronach i obszarach do rozwoju
  • poznajesz profesjonalne narzędzia i aplikacje do pracy w zespołach (w tym hybrydowo i w zespołach rozproszonych) (Trello, SessionLab, narzędzia Google, Zoom, Clickmeeting)
  • udział w działaniach integracyjnych; wyjazdach, warsztatach
  • licencja na MS Office, mail służbowy + 15GB w chmurze
  • koszulka i inne gadżety fundacji
  • działanie w unikalnej społeczności sąsiedzkiej warszawskiego Osiedla Jazdów

A co słychać w naszych wolontariackich działaniach?

Warsztaty dla młodzieży w Izabelinie

Nowy rok szkolny w Pracowni zaczęliśmy dość spektakularnie – przez pięć dni (między 6 a 10 września) przeprowadziliśmy warsztaty dla dziewięciu klas ze szkoły podstawowej w Izabelinie. W naszych warsztatach wzięło udział ponad 220 osób! Celem całego przedsięwzięcia była integracja uczniów w ich klasach, co stanowiło duże wyzwanie z . . . [Czytaj dalej »]
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Kurs trenerski Outdoors as a tool – oczami uczestnika

Niedawno zakończyła się pierwsza edycja kursu trenerskiego (TTT). Przeczytajcie relacje oczami Adama, jednego z uczestników. „Pierwsza część kursu Train the Trainer – Outdoors as a Tool odbyła się w dniach 27.08-3.09.2021 r. na Łotwie. Druga zaś zaplanowana jest na połowę lutego przyszłego roku i dopiero obie razem tworzą całość . . . [Czytaj dalej »]
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Szkolenie z gier i zabaw w gumizeli

20 maja, na warszawskim Jazdowie, zorganizowaliśmy szkolenie z prowadzenia gier i zabaw w gumizeli dla wolontariuszek i wolontariuszy fundacji. Omawialiśmy kwestie bezpieczeństwa, konserwacji oraz najróżniejszych zabaw, ćwiczeń i aktywności, które można wykonywać z użyciem tego niezwykłego narzędzia. Wolontariuszki i wolontariusze przygotowywali się w ten sposób do animowania zabaw, ćwiczeń . . . [Czytaj dalej »]
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Szkolenie z pierwszej pomocy

8 maja 21, nasze wolontariuszki i wolontariusze wzięli udział w kursie podstawowej pierwszej pomocy. To bardzo ważne umiejętności dla osób pracujących z grupami. Dodatkowo, według standardów Europejskiego Stowarzyszenia Parków Linowych (ERCA), których się trzymamy – z niskimi parkami linowymi powinny pracować osoby posiadające zaświadczenie o umiejętności udzielania pierwszej pomocy . . . [Czytaj dalej »]
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Wygrywaj wolontariat – podsumowanie projektu

Zakończyliśmy jeden z największych, realizowanych do tej pory projektów fundacji „Wygrywaj wolontariat” . Celem projektu było wzmocnienie potencjału organizacji obywatelskich, poprzez propagowanie i zwiększanie wiedzy o konkretnych kompetencjach nabywanych przez wolontariuszy w nich działających. W ramach projektu powstała . . . [Czytaj dalej »]
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Podsumowanie projektu Mapa Życzeń na Jazdowie

Niedawno zakończył się projekt animacyjny „Mapa Życzeń”, realizowany w „domku przygody” OsiemPrzezDwa, który jest prowadzony przez naszą fundację i znajduje się na warszawskim Osiedlu Jazdów. Projekt był adresowany do wszystkich mieszkańców i użytkowników Jazdowa. Jego celem było stworzenie przestrzeni, w ramach której użytkownicy Jazdowa mogliby przekazać sobie nawzajem dobre . . . [Czytaj dalej »]
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .