Akademia Pedagogiki Przygody

Założenia

„Akademia Pedagogiki Przygody” to program, którego celem jest upowszechnienie nowoczesnych metod pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi, wykorzystujących przygodę jako czynnik sprzyjający rozwojowi oraz edukacji człowieka.  Uczestnicy projektów akademii mają szanse poznać i wypróbować metody działania bazujące na głębokim kontakcie z przyrodą, nauką oraz kulturą. Podstawową formą realizacji projektu są kursy/warsztaty/szkolenia praktyczne adresowane do studentów, nauczycieli, pedagogów – i wszystkich, którzy w sposób aktywny pracują z grupami dzieci, młodzieży lub dorosłych i chcą poszerzyć swoje umiejętności o zagadnienia związane z pedagogiką przygody.

Cele

Celem kursów Akademii Pedagogiki Przygody jest przygotowanie uczestników do planowania, organizacji i przeprowadzenia zajęć oraz ćwiczeń terenowych służących przekazywaniu wiedzy oraz umiejętności, budowania relacji m.in. poprzez aktywne poznawanie oraz doświadczanie przyrody. Aby było to możliwe, równolegle z poznawaniem pedagogicznych idei, trzeba nauczyć się spakować plecak, poruszać się w nieznanym terenie czy udzielić pierwszej pomocy. Chcemy zachęcić osoby pracujące z grupami dzieci, młodzieży i dorosłych, aby jak najczęściej próbowały umieszczać swoje działania w środowisku naturalnym, które ma wiele walorów wychowawczych. Wczasie wspólnych wędrówek, lekcji w lesie czy realizacji projektów przyrodniczych uczestnicy mogą znacznie szybciej zdobywać wiedzę i budować głębokie relacje niż w formalnym procesie edukacji. Dodatkowo zaplanowanie działań tak, aby stanowiły one przygodę dla grupy i poszczególnych uczestników sprawia, że mamy szansę wzmocnić ich poczucie własnej wartości oraz pobudzić do kreatywnego i twórczego działania.

Aktualne warsztaty i szkolenia znajdziesz tu: szkolenia.

 

Co słychać w programie?

Adventus – warsztat outdoor & experiential education #18 – pierwszy raz w województwie świętokrzyski

Serdecznie zapraszamy na 18tą (!) edycję, kultowych warsztatów pedagogiki przygody (outdoor & experiential education). Dołącz do ponad 250 absolwentów tego warsztatu i zacznij swoją przygodę z rozwojowymi działaniami plenerowymi! ZGŁOSZENIA: https://app.evenea.pl/event/adventus18/ Adventus to doświadczanie połączone z poznaniem kontekstu teoretycznego i praktycznego outdoor & experiential education, pedagogiki przygody. Dzięki . . . [Czytaj dalej »]
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Adventus – warsztat outdoor & experiential education #17

Wracamy z naszym kultowym warsztatem w Góry Bystrzyckie (ostatni raz byliśmy tam w 2015). Dołącz do ponad 250 absolwentów tego warsztatu i zacznij swoją przygodę z rozwojowymi działaniami plenerowymi! ZGŁOSZENIA: https://app.evenea.pl/event/adventus17/ Adventus to doświadczanie połączone z poznaniem kontekstu teoretycznego i . . . [Czytaj dalej »]
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Podstawy pedagogiki przygody: szkolenia na zamówienie

Coraz częściej realizujemy szkolenia i warsztaty z pedagogiki przygody dla grup zorganizowanych. Jak może wyglądać takie szkolenie? Wprowadzenie do pedagogiki przygody Wprowadzenie do pedagogiki przygody to niezwykły warsztat dla osób zainteresowanych outdoor/adventure/experiential education. W ciągu kilku lub kilkunastu godzin warsztatowych poznamy podstawowe zasady realizacji aktywności w tych nurtach, ich . . . [Czytaj dalej »]
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

„Lider w zmianie – kształtowanie własnego stylu przywódczego” – warsztaty dla młodzieży

Za nami kolejne i ostatnie warsztaty dla uczniów w ramach projektu „Moc w działaniu„! Na zakończenie cyklu skupiliśmy się na tym, kim jest lider. W trakcie wcielaliśmy się w rolę budowniczych niezwykłej budowli. Tworzyliśmy sylwetki idealnego lidera, zastanawiając się jakie cechy powinien mieć i dlaczego są ważne. Po . . . [Czytaj dalej »]
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Warsztaty dla młodzieży licealnej o współpracy

Nasza jesień jest jak zawsze mocno pracowita – tym razem jest to zasługa Mocy w działaniu, czyli projektu skierowanego do młodzieży z warszawskich liceów. W kolejne październikowe i listopadowe soboty spotykaliśmy się z grupą młodych liderów na szkoleniach specjalistycznych m.in. z zakresu komunikacji, manipulacji czy przywództwa. W tej . . . [Czytaj dalej »]
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .