Poniżej odpowiedzi na kluczowe pytania badawcze:
Czy w organizacjach biorących udział w projekcie zaszła zmiana w zakresie lepszej współpracy?
Zmiana w zakresie lepszej współpracy została zapoczątkowana. Uczestnicy projektu deklarują, że Model Skali Współpracy ma szansę udoskonalić współpracę w organizacji, jednak upłynęło za mało czasu, by tę zmianę można już było dostrzec.
Czy w organizacjach biorących udział w projekcie zaszła zmiana w zakresie pozyskiwania i utrzymywania zespołu wolontariuszy?
Zastosowanie Modelu Skali Współpracy ma wpływ na wszystkich członków organizacji, niezależnie od charakteru ich pracy. Nie sposób jednak potwierdzić, że projekt znacząco wpłynął na pozyskiwanie i utrzymanie zespołu wolontariuszy.
W jaki sposób model Skali Współpracy może być stosowany? (co to znaczy?)
Model Skali Współpracy wzmacnia kompetencje współpracy w zespole, rozumienia przyczyn konfliktu, stagnacji, synergii w zespole, a także pracy nad motywacją własną i zespołu. By go wdrożyć potrzebna jest operacjonalizacja i dostarczenie narzędzi. Takim narzędziem jest przede wszystkim gra Poławiacze Pereł.
Czy model Skali Współpracy jest dla polskich organizacji użyteczny i atrakcyjny?
Model Skali Współpracy ma duży potencjał. Przedstawiciele organizacji uznali go za użyteczny i atrakcyjny, możliwy do zastosowania w rozmaitych organizacjach.
Czy model Skali Współpracy może przyczynić się do realnej zmiany w organizacjach?
Tak, Model może przyczynić się do realnej zmiany w organizacjach. Wymaga to kontynuacji działań w zakresie jego propagowania.
Jakie dobre praktyki w zakresie zarządzania tym projektem warto stosować w przyszłości?
Warto zwiększyć liczbę działań prowadzonych stacjonarnie; działania online powinny być jedynie uzupełnieniem, możliwym do zastosowania w trakcie działań projektowych, ale nie w okresie inicjacji projektu.
Warto wypracować bardziej przystępną formę instrukcji gry Poławiacze Pereł (może w formie filmu?).
Jakie obszary w zakresie zarządzania tym projektem należy udoskonalać?
Uczestnicy zdecydowanie preferują formy uczestnictwa na żywo, a nie online. Należy usprawnić komunikację między koordynatorem, a uczestnikami.
Wnioski z ewaluacji podkreślają dużą wartość, jaką byłoby kontynuowanie projektu, w bardziej zindywidualizowanej formie i z przewagą działań stacjonarnych nad online.