Gry i grywalizacje

Ten program powołaliśmy w 2020 widząc wzrastające znaczenie gier i grywalizacji dla edukacji oraz ich poszerzający się wpływ w nurcie experiential education.

Założenia

Celem tego programu jest upowszechnienie gier oraz grywalizacji jako skutecznych i angażujących metod pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi, wykorzystujących „growe” mechanizmy do wspierania rozwoju.

Mówiąc „gry” mamy na myśli zarówno gry „rozrywkowe” (planszówki, karcianki), gry fabularne (RPG, LARP, ect.), gry szkoleniowe, symulacyjne, terenowe oraz te, które wymykają się tradycyjnym podziałom.

W ramach programu organizujemy zajęcia popularyzujące gry, wykorzystujemy i eksperymentujemy z grami jako elementami szerszych programów rozwojowych, tworzymy gry oraz szkolimy z tego jak to robić.

Co słychać w programie?

Relacja z pokazu “Nie daj się złapać”

6 marca 2020 spotkała nas szansa. Wręcz, wyszła nam naprzeciw szansa! Szansa na zrozumienie mechanizmów działania manipulacji w dniu codziennym. W ramach pokazu “Nie daj się złapać” Aga Leśny oraz Marcin Łączyński (IneliGames) poprowadzili dla zgromadzonych zajęcia na ten temat korzystając z talii kart “Nie daj się złapać” . . . [Czytaj dalej »]
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Pokaz warsztatu „Nie daj się złapać”

6 marca 2020 Pracownia Nauki i Przygody zaprasza na pokaz zgrywalizowanego warsztatu „Nie daj się złapać”.  Celem pokazu jest doświadczenie nauki poprzez grywalizację na przykładzie rozpoznawania i reagowania na różne techniki nieuczciwego wywierania wpływu stosowanych w handlu, reklamie, negocjacjach biznesowych, w pracy oraz innych codziennych sytuacjach. Więcej o samej . . . [Czytaj dalej »]
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Zapraszamy na edu-LARPa !

LARP (z ang. live action role-playing) to „aktywność na pograniczu gry i sztuki, podczas której uczestnicy wspólnie tworzą i przeżywają opowieść”. Larpy zyskują coraz większą popularność w Polsce i przestały być już kojarzone wyłącznie z niszową rozrywką. Temat larpów w edukacji oraz rozwoju wciąż wymaga jednak większej eksploracji. Jako . . . [Czytaj dalej »]
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Game it out – kurs projektowania gier edukacyjnych

Na fali zeszłorocznego projektu o grach Game On, postanowiliśmy iść za ciosem i zorganizować międzynarodowy kurs projektowania gier edukacyjnych! Już w najbliższe wakacje, w dniach 3-13 sierpnia w ośrodku Kacze Bagno, spotka się grupa 25 pasjonatów gier, którzy razem będą się uczyć, prototypować, a następnie tworzyć własne gry . . . [Czytaj dalej »]
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Gry i grywalizacje – nowy program fundacji

Na początku 2020 powołaliśmy nowy program w fundacji! Tematyka gier i grywalizacji poprzeplatała się z innymi działaniami fundacji – i świetnie – niemniej przyszedł czas, żeby dokładnie wziąć ją pod lupę. Gry i grywalizacje stają się coraz popularniejsze w nurcie experiential education a jednocześnie wraca moda na gry fabularne, . . . [Czytaj dalej »]
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .